Hét Aromatherapie forum forum index Hét Aromatherapie forum
Welkom bij Hét Aromatherapie forum

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

onbewerkte sheanutbutter
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Hét Aromatherapie forum forum index -> Basisoliën en maceraten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Engelwortel
Deelnemer

BerichtGeplaatst: di dec 09, 2008 7:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Natur'elle zegt: ik gebruik hem gewoon puur.

Maar het zijn toch harde brokken?????? Dan moet je het toch eerst smelten of bewerken??? Of mis ik weer iets, ik weet niet zoveel af van vaste materialen werk bijna alleen maar met vloeibare olien. Ik wil graag beginnen wat cremes te maken. Iemand tips? En zou graag ook karite erin verwerken dus is het nu vloeibaar of niet??? Sad Question
Ik ben nieuw met cremes dus voor de experts in cremesmaken Aanbiddenlijk help please! Embarassed

De meeste gebruiken zeker standaard bijenwas als basis? Wat kan ik nog meer gebruiken als basiswas??? En als karite dus hard is op kamertemperatuur kan ik dat dan ook gebruiken als basis voor een creme?

Ik ben een echte leek wat betreft cremes maken. Embarassed is er niet een apart hoofdstukje op de site over cremes, dat ik misschien over het hoofd gezien heb?
Mensen die willen helpen, alvast bedankt!
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Liesbeth
Deelnemer-P

BerichtGeplaatst: di dec 09, 2008 11:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Enge3lwortel,

De karité die je standaard koopt, of het nu Pranarôm, Natugros of een ander is, die is (kei-) hard engeraffineerd; dus heel geschikt voor cosmetisch gebruik. De kleur is volgens mij altijd wit.

Maar dan, dan heb je voor de fanatici, de puristen, de zeurpieten en de ecologisten onder ons: de ongeraffineerde shea butter, karitéboter of karité: licht gelig-groening, niet keihard, ook niet vloeibaar, zit er wat tussenin. Smelt in de hand en voor zalve3n is ie ook zo gesmolten. Karité ongeraffineerd gebruiken enkelen van ons als lippenpoommade, of in ieder geval als basis voor.

Weet je dat je hier de monstertjes-bestelservice hebt?
Als we iets in huis hebben en je zou een monstertje willen dan kan dat, tegen kostprijs merendeels. Een enkeling heeft hier al gebruik van gemaakt, en ik heb nog zeker 4 aanvragen liggen die een dezer dagen de deur uitgaan. Dat is vaak de enigste manier om te kunnen oordelen of een product aan je verwachtingen voldoet.
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage
Olga
Administrator
Administrator

BerichtGeplaatst: za jun 26, 2010 12:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als je googled op "volkskrant - karitéboter" dan krijg je een filmpje te zien over de vrouwen van Mali die bezig zijn met het produceren van de karitéboter.

(mijn p.c. wil niet meewerken met knippen en plakken vanuit de adresbalk Mad )

Ik heb nog een aantal kilo's staan van Liesbeth, dus wie belangstelling heeft p.b't maar even. Echt geweldig bij eczeemhuidjes van kleine kindjes, als lippenbalsem en nog veel meer.

Olga.

Laatst aangepast door Olga op za jun 26, 2010 7:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Naar boven
Liesbeth
Deelnemer-P

BerichtGeplaatst: za jun 26, 2010 3:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En samen met Cocosolie + een snufje Tiaré (heb ik nog op voorraad) dan heb je een echt tropisch smeerseltje. Of als butter met een of ander vruchtenextract erin (Aromazone).

Het wordt hier in Guadeloupe heel veel gebruikt ook voor het kroeshaar.
Zelf gebruik ik het ook wel eens, tevens bij (anaal)kloven en andere probleempjes.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Hét Aromatherapie forum forum index -> Basisoliën en maceraten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: