| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Nkara Deelnemer
|
Geplaatst: za jul 10, 2010 9:32 am Onderwerp: ontstekingen en verstopte talgklieren op de hoofdhuid |
|
|
Een vriendin van mij heeft al jaren last van ontstekingen op de hoofdhuid, net puistjes.
Gelukkig zit het tussen haar haren en zit het zo een beetje verstopt.
Opde rest van haar lichaam heeft ze er geen last van.
Daarnaast heeft ze ook last van verstopte talgklieren op haar hoofdhuid ook tussen haar haren.
Deze moeten wel eens weggehaald worden door de huisarts.
Ze zit hier erg mee.
Misschien dat bepaalde etherische oliën haar kunnen helpen?
Wie heeft er advies.
Alvast bedankt.
Groetjes Nkara |
|
| Naar boven |
|
 |
natur'elle Deelnemer-P

|
Geplaatst: ma jul 12, 2010 4:28 pm Onderwerp: |
|
|
Urtekram heeft een neutrale shampoo waar je de etherische olie van palmarosa ( Cymbopogon martinii )kan aan toevoegen.
Deze eo heeft een regulerende functie op de talgklieren en kan dus eventueel ook een verstopping voorkomen.
Combineer dit in een lage verdunning met een etherische olie die de doorbloeding verbetert vb. Rozemarinus off. ct verbenon en je hebt een mooie combinatie.
Wat is een lage verdunning ? Wel 1 % in een shampoo is hoog genoeg...
20 druppels etherisch olie = 1 ml....
et voilla, je bent vertrokken _________________ vèèl kleine positieve keitjes; krijgen zeker een positieve vat op de wereld ..... |
|
| Naar boven |
|
 |
Nkara Deelnemer
|
Geplaatst: di jul 13, 2010 11:53 am Onderwerp: |
|
|
Dank je wel voor je reactie,
Ik was zelf ook al aan het zoeken gegaan en zat te denken aan het volgende:
Een haarmasker van gele klei met 1 druppel geranium.
een half uur laten zitten, 5 dagen achtereen opnieuw toepassen en dan een week stoppen.
Daarnaast een olie van jojoba-olie met Roomse Kamille, Lavendel en Palmarosa om de hoofdhuid mee in te masseren.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
En vooral voor de olie de hoeveelhied van de etherische oliën
De tip van de shampoo ga ik zeker door geven!
Groetjes |
|
| Naar boven |
|
 |
natur'elle Deelnemer-P

|
Geplaatst: wo jul 14, 2010 9:28 pm Onderwerp: |
|
|
Een kleimaker, slim... maar laat de haardos van de persoon het toe? Ik zie het mezelf nl. niet doen... zou te veel aan klei kosten.
Verder kan je je de vraag stellen of jojoba -olie ( eigenlijk een was) niet wat aan de dure kant is. Voor een hoofdhuidmassage kan je perfect een druivenpitolie of de miskende zonnenbloemolie gebruiken.
De eo van Roomse kamille is prima, zelf zou ik na jouw suggestie de Duitse kamille toevoegen. Het prijskaartje ligt hier een stuk lager net als de kans op allergie. Er zijn steeds meer mensen die een overgevoeligheid ontwikkelen tegen de eo van de Lavandula vera (syn. L. off./ L. angustifolia).
Op een hoofdhuid werk je best met heel lage verdunningen. 1 % is in dit geval wel voldoende.
Bij het bestrijden van hoofdluis, met een intacte hoofdhuid ligt de concentratie aan gebruikte eo's uitzonderlijk hoger. _________________ vèèl kleine positieve keitjes; krijgen zeker een positieve vat op de wereld ..... |
|
| Naar boven |
|
 |
Nkara Deelnemer
|
Geplaatst: vr jul 16, 2010 1:06 pm Onderwerp: |
|
|
Mijn ervaring met Jojoba-olie is dat het heel voedend voor het haar is en in combi met het kleimasker leek me dat een mooie aanvulling.
Door de klei wordt het haar wat stug, maar als je daarna de hoofdhuid
en dus ook het haar op de hoofdhuid in masseert met jojoba-olie valt dat weer mee denk ik.
Bedankt voor je aanvullende tips!
Ik hoop zo dat mijn vriendin er wat aan heeft.
Ik vind het zo zonde dat ze zich schaamt voor haar uiterlijk.
Bedankt!
Groetjes Nkara |
|
| Naar boven |
|
 |
natur'elle Deelnemer-P

|
Geplaatst: vr jul 16, 2010 7:41 pm Onderwerp: |
|
|
leuk van de jojoba tip ik combineer de volgende keer eens samen met mijn favoriete ricinusolie. Die een pak goedkoper is, maar ook in de reguliere cosmetica gebruikt wordt omwille van zijn voedende werking op huid en haar.
In Nederland vind je hem onder de naam castor-olie.
Hou je ons op de hoogte van het resultaat? _________________ vèèl kleine positieve keitjes; krijgen zeker een positieve vat op de wereld ..... |
|
| Naar boven |
|
 |
Olga Administrator

Geregistreerd op: 21-1-2007 Berichten: 1462 Woonplaats: Lichtenvoorde
|
Geplaatst: za jul 17, 2010 10:32 am Onderwerp: |
|
|
Castoroil of ...wonderolie. Wel uitkijken dat je een goede kwalitiet in handen krijgt. Ik kocht zelf ooit eens een flesje bij de apotheek, maar vond de kwaliteit bedenkelijk.
Over in handen krijgen gesproken...wel goed handen wassen na gebruik, want zoals je wellicht weet is wonderolie erg laxerend . _________________ www.kamille-en-co.nl
www.mijnwebwinkel.nl/winkel/kamille winkel in oprichting.
Olga. |
|
| Naar boven |
|
 |
Nkara Deelnemer
|
Geplaatst: za jul 17, 2010 1:04 pm Onderwerp: |
|
|
Ik maak alleen maar gebruik van olie van cosmetische kwaliteit.
Ik hou jullie op de hoogte!
Groetjes |
|
| Naar boven |
|
 |
natur'elle Deelnemer-P

|
Geplaatst: za jul 17, 2010 8:06 pm Onderwerp: |
|
|
Het is inderdaad belangrijk dat de wonderolie ook van eerste koude persing is...
Een cursusgenoot is apotheek en stelt hoge eisen aan kwaliteit....
Dé uitzondering op de regel... maar er volgen er vast nog  _________________ vèèl kleine positieve keitjes; krijgen zeker een positieve vat op de wereld ..... |
|
| Naar boven |
|
 |
|