| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Chakra Deelnemer-P

|
Geplaatst: do jul 29, 2010 12:23 pm Onderwerp: Zweetklier ontsteking |
|
|
Ofwel Hidradenitis Suppurativa, een hele mond vol. Een cliénte van mij,
40 jaar, heeft hier regelmatig last van. Het schijnt een chronische aandoening te zijn.
Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?
Olga, weet jij iets op jouw gebied wat hiervoor gebruikt kan worden? _________________ Leer van het verleden maar geniet van het heden. |
|
| Naar boven |
|
 |
Olga Administrator

Geregistreerd op: 21-1-2007 Berichten: 1462 Woonplaats: Lichtenvoorde
|
Geplaatst: vr jul 30, 2010 10:27 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Inge,
Je hebt deze aandoening bij "vaginale infecties' gezet, maar ik lees dat het een probleem is van de talgklieren en zich in de oksels. liezen en bilnaad kan manifesteren. Bevindt het probleem zich in de genitale zone? Het is echter een moeilijk te behandelen aandoening zoals ik het berepen heb.
Ik ben uitgekomen op de gemmo ulmus minor (gladde iep) in combinatie met ribes nigrum (zwarte bes).
Aromatherapie (e.o en/of hydrolaat) en gemmo's samen zouden best eens wat verlichting kunnen bieden. Heb je wat meer bijzonderheden? _________________ www.kamille-en-co.nl
www.mijnwebwinkel.nl/winkel/kamille winkel in oprichting.
Olga. |
|
| Naar boven |
|
 |
Chakra Deelnemer-P

|
Geplaatst: vr jul 30, 2010 10:48 pm Onderwerp: Hidradenitis |
|
|
Hallo Olga, Het lijkt me inderdaad geen makkelijk iets om te hebben en te behandelen. Deze dame heeft het gelukkig nog in een 'milde' vorm, alleen in de liezen. Reageert heftig op de menstruele cyclus die momenteel dan ook nog vrij heftig en vaak voorkomt, gevolg was bloedarmoede daar gaat ze nu iets aan doen en ook op langere perioden van stress. Die Ribes nigrum kom je bijna overal voor tegen. Je kunt er heel veel mee geloof ik. Ik ga het hierover hebben met haar. De gladde iep ken ik verder niet. Maar daar vertrouw ik jou in. Je hoort van mij op korte termijn. _________________ Leer van het verleden maar geniet van het heden. |
|
| Naar boven |
|
 |
Chakra Deelnemer-P

|
Geplaatst: vr jul 30, 2010 11:24 pm Onderwerp: Hidra nog wat |
|
|
Zelf ben ik wat aromatherapie betreft ik al uitgekomen (met behulp van gegevens van Gielenaroma (André) bij Lavendula off.; cuminum cyminum; leptospermum scoparium en melaleuca alternifolia. De laatste twee zijn beide tea tree soorten. De ene uit Nieuw Zeeland en de andere uit Australie. Dit vanwege de staphylococcus bacterie die dan in die ontstoken klieren zit. _________________ Leer van het verleden maar geniet van het heden. |
|
| Naar boven |
|
 |
Olga Administrator

Geregistreerd op: 21-1-2007 Berichten: 1462 Woonplaats: Lichtenvoorde
|
Geplaatst: za jul 31, 2010 1:17 pm Onderwerp: |
|
|
Ik zal ook eens kijken of ik een aroma-advies kan geven.
Je zult er rekening mee moeten houden dat het geen korte behandeling zal worden en als opvlammingen tot rust komen wellicht preventief moet werken; ook naar de voeding kijken. Wat tea tree betreft moet je uitkijken, beter kun je die i.d.d vervangen voor manuka, die veel huidvriendelijker is.
Oregancapsules een optie??
Ik kom er nog op terug.......ga driftig brainstormen. Ik kan beter even langer nadenken dan snel met een oplossing willen komen, want er zijn altijd meerder keuzes. _________________ www.kamille-en-co.nl
www.mijnwebwinkel.nl/winkel/kamille winkel in oprichting.
Olga. |
|
| Naar boven |
|
 |
Chakra Deelnemer-P

|
Geplaatst: za jul 31, 2010 9:40 pm Onderwerp: Hidradenitis |
|
|
Hallo Olga,
Zover alvast dank voor het speurwerk.
Die Ribes nigra wil ik wel alvast bij je bestellen. Kan geen kwaad vermoed ik. Moet ik dan even 'langs' jouw shop gaan of kan dat ook zo?
Ik stuur je dan per PB even mijn adres, dan kun je de factuur erbij doen.
Groetjes,
chakra _________________ Leer van het verleden maar geniet van het heden. |
|
| Naar boven |
|
 |
Laurette Deelnemer-P

|
Geplaatst: vr aug 06, 2010 11:45 pm Onderwerp: |
|
|
heeft ze last van haar hormonen...???
ga je deze link geven, misschien dat je dan verder kunt met je opsporings werk...
http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/jrmhidradenitis.htm
er is serieuse wat werk aan de winkel dwz dat alles op een rijtje moet gezet worden voor verder behandeling en het eventueel zien van de patient. _________________ *Stralende groetjes Laurette** |
|
| Naar boven |
|
 |
Chakra Deelnemer-P

|
Geplaatst: vr aug 06, 2010 11:59 pm Onderwerp: Hidranetis |
|
|
Dank je Laurette, dat is een hele duidelijke site.! _________________ Leer van het verleden maar geniet van het heden. |
|
| Naar boven |
|
 |
Laurette Deelnemer-P

|
Geplaatst: wo aug 11, 2010 6:35 pm Onderwerp: |
|
|
graag gedaan, ik hoop dat je de dame in kwestie kunt helpen  _________________ *Stralende groetjes Laurette** |
|
| Naar boven |
|
 |
|