Hét Aromatherapie forum forum index Hét Aromatherapie forum
Welkom bij Hét Aromatherapie forum

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

vaginale infectie
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Hét Aromatherapie forum forum index -> Uitwendige toepassingen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Chakra
Deelnemer-P

BerichtGeplaatst: do jul 29, 2010 12:23 pm    Onderwerp: Zweetklier ontsteking Reageer met quote

Ofwel Hidradenitis Suppurativa, een hele mond vol. Een cliénte van mij,
40 jaar, heeft hier regelmatig last van. Het schijnt een chronische aandoening te zijn.
Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?
Olga, weet jij iets op jouw gebied wat hiervoor gebruikt kan worden?
Olga
Administrator
Administrator

BerichtGeplaatst: vr jul 30, 2010 10:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Inge,

Je hebt deze aandoening bij "vaginale infecties' gezet, maar ik lees dat het een probleem is van de talgklieren en zich in de oksels. liezen en bilnaad kan manifesteren. Bevindt het probleem zich in de genitale zone? Het is echter een moeilijk te behandelen aandoening zoals ik het berepen heb.

Ik ben uitgekomen op de gemmo ulmus minor (gladde iep) in combinatie met ribes nigrum (zwarte bes).

Aromatherapie (e.o en/of hydrolaat) en gemmo's samen zouden best eens wat verlichting kunnen bieden. Heb je wat meer bijzonderheden?

Olga.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage
Chakra
Deelnemer-P

BerichtGeplaatst: vr jul 30, 2010 10:48 pm    Onderwerp: Hidradenitis Reageer met quote

Hallo Olga, Het lijkt me inderdaad geen makkelijk iets om te hebben en te behandelen. Deze dame heeft het gelukkig nog in een 'milde' vorm, alleen in de liezen. Reageert heftig op de menstruele cyclus die momenteel dan ook nog vrij heftig en vaak voorkomt, gevolg was bloedarmoede daar gaat ze nu iets aan doen en ook op langere perioden van stress. Die Ribes nigrum kom je bijna overal voor tegen. Je kunt er heel veel mee geloof ik. Ik ga het hierover hebben met haar. De gladde iep ken ik verder niet. Maar daar vertrouw ik jou in. Je hoort van mij op korte termijn.
Chakra
Deelnemer-P

BerichtGeplaatst: vr jul 30, 2010 11:24 pm    Onderwerp: Hidra nog wat Reageer met quote

Zelf ben ik wat aromatherapie betreft ik al uitgekomen (met behulp van gegevens van Gielenaroma (André) bij Lavendula off.; cuminum cyminum; leptospermum scoparium en melaleuca alternifolia. De laatste twee zijn beide tea tree soorten. De ene uit Nieuw Zeeland en de andere uit Australie. Dit vanwege de staphylococcus bacterie die dan in die ontstoken klieren zit.
Olga
Administrator
Administrator

BerichtGeplaatst: za jul 31, 2010 1:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal ook eens kijken of ik een aroma-advies kan geven.

Je zult er rekening mee moeten houden dat het geen korte behandeling zal worden en als opvlammingen tot rust komen wellicht preventief moet werken; ook naar de voeding kijken. Wat tea tree betreft moet je uitkijken, beter kun je die i.d.d vervangen voor manuka, die veel huidvriendelijker is.

Oregancapsules een optie??

Ik kom er nog op terug.......ga driftig brainstormen. Ik kan beter even langer nadenken dan snel met een oplossing willen komen, want er zijn altijd meerder keuzes.

Olga.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage
Chakra
Deelnemer-P

BerichtGeplaatst: za jul 31, 2010 9:40 pm    Onderwerp: Hidradenitis Reageer met quote

Hallo Olga,
Zover alvast dank voor het speurwerk.
Die Ribes nigra wil ik wel alvast bij je bestellen. Kan geen kwaad vermoed ik. Moet ik dan even 'langs' jouw shop gaan of kan dat ook zo?
Ik stuur je dan per PB even mijn adres, dan kun je de factuur erbij doen.
Groetjes,
chakra
Laurette
Deelnemer-P

BerichtGeplaatst: vr aug 06, 2010 11:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

heeft ze last van haar hormonen...???

ga je deze link geven, misschien dat je dan verder kunt met je opsporings werk...

http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/jrmhidradenitis.htm

er is serieuse wat werk aan de winkel dwz dat alles op een rijtje moet gezet worden voor verder behandeling en het eventueel zien van de patient.
Chakra
Deelnemer-P

BerichtGeplaatst: vr aug 06, 2010 11:59 pm    Onderwerp: Hidranetis Reageer met quote

Dank je Laurette, dat is een hele duidelijke site.!
Laurette
Deelnemer-P

BerichtGeplaatst: wo aug 11, 2010 6:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

graag gedaan, ik hoop dat je de dame in kwestie kunt helpen Very Happy
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Hét Aromatherapie forum forum index -> Uitwendige toepassingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: