Hét Aromatherapie forum forum index Hét Aromatherapie forum
Welkom bij Hét Aromatherapie forum

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Wie kan helpen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Hét Aromatherapie forum forum index -> Chemie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nabhi
Deelnemer

BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 6:25 pm    Onderwerp: Wie kan helpen Reageer met quote

Ik kreeg een volgende vraag van iemand, welke ik niet kan beantwoorden, wie weet meer?

De vraag:

Laatst heeft iemand mij een zalige massage gegeven met een mij helaas onbekende olie . Ik heb een geurallergie en dat was dus riskant.
Maar tijdens de behandeling had ik geen last, het rook aangenaam en was absoluut niet geparfumeerd, want dat verdraag ik niet.

Kleedde mij nadien gewoon weer aan en de restanten trokken in mijn kleding. Mijn huid was natuurlijk nog licht vettig.
Eenmaal thuis mijn kleding in de kast te hebben gehangen, bleek na enkele dagen een tamelijk penatrante geur uit de kleding te komen.
Ik meende dat de parfum van een vriendin mogelijk aan mijn kleding was gekomen, maar neen, het moet de olie zijn geweest, want een opblaaskussen rook er ook sterk naar en dat had onder mijn benen gelegen tijdens de behandeling. Dus zou die olie nu zo snel van aard veranderen of ranzig kunnen worden?

Het hielp niet de broek te laten stomen en ik krijg er irritatie van op ogen en keel, slijmvliezen enz. Ik voel het bij inademen tot diep in mijn borst.

Ook het kussen kreeg ik niet meer geurvrij zelfs niet met ammoniak.
Dus weg ermee. De broek nog niet ik heb die net nieuw en al hing hij enkele weken buiten het wil er niet meer uit.

Help????
Laurette
Deelnemer-P

BerichtGeplaatst: di jun 09, 2009 9:26 pm    Onderwerp: Re: Wie kan helpen Reageer met quote

Nabhi schreef:
Laatst heeft iemand mij een zalige massage gegeven met een mij helaas onbekende olie . Ik heb een geurallergie en dat was dus riskant.
Maar tijdens de behandeling had ik geen last, het rook aangenaam en was absoluut niet geparfumeerd, want dat verdraag ik niet.

Hallo Nabhi

dat is een hele lastige situatie...alleen ik kan er niet aan uit waarom die persoon geen samenstelling heeft gevraagd van het produkt dat op hem of haar lijf werd gesmeerd (massage) Rolling Eyes
als ik een geurallergie heb zal ik toch moeten weten welke basisolien of etherische olien of hydrolaten er werden gebruikt...anders kwam het toch niet op men lijf Twisted Evil

kun je "misschien" eens wat meer uitleg geven over dat bepaald probleem...is er ook een uitslag op de huid... Rolling Eyes
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Hét Aromatherapie forum forum index -> Chemie Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: