| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Liesbeth Deelnemer-P

Geregistreerd op: 21-1-2007 Berichten: 2137 Woonplaats: Le Gosier, Guadeloupe (Fr.)
|
Geplaatst: vr nov 07, 2008 12:45 pm Onderwerp: Meervoudig gehandicapten |
|
|
Ik ga me hier wat op richten de komende tijden in verband met anders vrijwilligerswerk, en vroeg me af wie er op dit forum ervaring heeft met toepassingen als voetenbad en hand- en voetmassage van meervoudig gehandicapten.
Problemen waar ik met name tegenaan liep afgelopen week waren: enorme spierspanningen, enorm druk zijn lichamelijk gesproken.
Ik zal daar oliën bij zoeken, maar moet eerst de statussen van die bewoners nakijken om te kunnen kijken naar eventuele contra-indicaties. Eentje heeft een grote contra-indicatie bijv. voor rozemarijn.
Ik wil hier graag wat dieper op ingaan en zal bij casussen even wat typen later vandaag.
Wie belkangstelling heeft om daarover mee te denken en die nog niet geautoriseerd is voor die rubriek kan even mailen/pb'en dan maken we dat in orde.
Nadrukkelijk: je hoeft geen beroepskracht te zijn om mee te mogen praten, dit gesloten forum is er puur voor de privacy van de mensen waar we over praten. Leden die regelmatig posten en die we min of meer "kennen" kunnen dus zo geautoriseerd worden, als ze dit graag volgen of zelf ervaring in familiekring hebben.
In dit topic hou ik het dus gewoon algemeen.
Dus......ervaringsdeskundigen? _________________ Steun Action Espoir, binnenkort meer nieuws via een eigen website.
Reiki inwijdingen voor het goede doel. |
|
| Naar boven |
|
 |
Liesbeth Deelnemer-P

Geregistreerd op: 21-1-2007 Berichten: 2137 Woonplaats: Le Gosier, Guadeloupe (Fr.)
|
Geplaatst: do nov 20, 2008 11:06 pm Onderwerp: |
|
|
Niemand met ervaringen op dit gebied? _________________ Steun Action Espoir, binnenkort meer nieuws via een eigen website.
Reiki inwijdingen voor het goede doel. |
|
| Naar boven |
|
 |
Antoinet Deelnemer
|
Geplaatst: za sep 19, 2009 9:29 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Liesbeth
Ik zelf heb geen ervaring
een zoon van mijn neef is gehandicapt, maar woont niet thuis , en die heb ik laatst, via zijn vader geholpen
maar een vriendin van mij werkt al heel lang met gehandicapte
ik zal haar eens vragen of ze wat tips voor je heeft
groetjes Antoinet  _________________ Pluk de dag |
|
| Naar boven |
|
 |
Susanne Deelnemer-P

|
Geplaatst: ma sep 21, 2009 8:45 am Onderwerp: |
|
|
Liesbeth, ik doe mee.
20 jaar ervaring als verpleegkundige breng ik mee.
En privé:wij hebben een weekend logé - één keer
per maand-, met de nodige 'bagage in zijn rugzakje'.
Groet, Susanne |
|
| Naar boven |
|
 |
nadine Deelnemer

|
Geplaatst: ma sep 21, 2009 9:00 am Onderwerp: |
|
|
Hoi Liesbeth,
Ik ben een tijdje niet geweest lees nu je bericht vind dat heel mooi .
Zelf werk ik met dementerende bejaarde en als we s avonds tijd over hebben gaan we badderen .
Ja en dat is heerlijk ,met muziek en geurtjes maar ben daar nu voor zichtig mee van kneip het is gewoon jammer dat wij die kennis niet hebben .
Alleen het warme water doet al zo goed je ziet ondspanning ,vaak vallen ze in slaap en dan is het zo mooi om te zien dat opeens dat lichaam ontspand en daarmee gelijk ook weer de geest .
Zou graag met jullie willen delen .
Liefs Nadine _________________ De poort naar alle heling is overgave en de sleutel die deze deur opent ,is liefde. |
|
| Naar boven |
|
 |
|