Hét Aromatherapie forum forum index Hét Aromatherapie forum
Welkom bij Hét Aromatherapie forum

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Hennepzaadolie

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Hét Aromatherapie forum forum index -> Basisoliën en maceraten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Engelwortel
Deelnemer

BerichtGeplaatst: do dec 17, 2009 4:56 am    Onderwerp: Hennepzaadolie Reageer met quote

Hallo allemaal,

Hebben er mensen ervaring met hennepzaadolie als basisolie??? Ik ga er binnenkort mee experimenteren, heb al uitgezocht dat ik het op de biologische markt kan krijgen. Alleen het is niet zolang houdbaar. Als ik het ga mengen met eo's in hoeverre zou dat de houdbaarheid verlengen denken jullie???

Info:

De reden dat hennep zo effectief is, is grotendeels het gevolg van het feit dat hennep essentiële vetzuren bevat. Meer dan 75% van de essentiële vetzuren in hennepzaadolie zijn meervoudig onverzadigde vetzuren, bekend om de uitstekende opneembaarheid en smeereigenschappen.

Hennepzaadolie bevat omega-6 en omega-3 vetzuren in de verhouding 3:1. Dit komt overeen met de behoeften van het menselijk lichaam en wordt als de ideale verhouding beschouwd.

In aanvulling op de essentiële vetzuren die hennepzaad biedt, is het ook één van de op aarde rijkste bronnen van essentiële aminozuren en perfect uitgebalanceerd.

Daarnaast bevat elke formule antioxidanten, vitaminen, mineralen en botanische extracten

Hennepzaadolie is zeer voedzaam voor de huid en is een onmisbare steun voor hydratatie, herstel en vernieuwing van de huid. Daarnaast reduceert het het ontstaan van fijne lijntjes en rimpels. Hennepzaadolie heeft tevens uitstekende genezende eigenschappen. Het is klinisch bewezen dat het helpt bij eczeem en psoriasis.............

Ook hier staat aardig wat info: http://www.anthemis.nl/aromabasis/hennep.htm

Graag hoor ik jullie reacties en eventuele ervaringen. Hennepzaadolie wordt ook inwendig gebruikt vanwege de perfecte verhouding van omega 6 en omega 3.

Dit is de winkel die bij mij op de biologische markt staat.
http://www.rawsuperfoods.com/store/moreinfo_hemp.htm

Graag hoor ik van jullie.

Laatst aangepast door Engelwortel op wo dec 23, 2009 2:36 am, in totaal 2 keer bewerkt.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Engelwortel
Deelnemer

BerichtGeplaatst: zo dec 20, 2009 12:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Niemand ervaring met hennepolie?????????????? Sad

Voor degene die interesse hebben... er is ook een merk dat allemaal verschillende verzorgingsproducten maakt met hennep erin. Een lijn voor haarverzorging, bodyverzorging en verzorging voor het zonnen.

http://www.hempzproducts.com/
Naar boven
Susanne
Deelnemer-P

BerichtGeplaatst: zo dec 20, 2009 10:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

De geur van de hennep-olie die ik in huis heb gehad, heeft me tegen gestaan om de olie te gebruiken. Toepassing: alleen koud, meen ik.
Ik heb er verschillende sla-dressings mee gemaakt, maar daar heb ik van mijn tafel-genoten nooit een compliment over gehoord.

Als ik geweten had van de goede samenstelling, dan had ik misschien nog wat meer geexperimenteerd; ook in de cosmetica ...
Naar boven
Engelwortel
Deelnemer

BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2009 12:19 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ok whahhaha...

Misschien waren ze zo jaloers op je sladressing dat ze hun mond maar dichthielden... Very Happy

Ja en inderdaad alléén koud toepassen.

De site die ik al eerder heb vermeld heeft ook een aantal recepten waaronder 1 van sladressing geloof ik. Ik zal het even opzoeken misschien ga je nog een poging wagen???

(zelf houd ik niet van sla, dus this one is up to you all Smile )

Hier staat een recept van hennepmelk, hennepdressing en een aantal andere natuurlijke recepten:
http://www.rawsuperfoods.com/nl/recipes/index.htm

De recepten zijn allemaal van Diane Store:

A taste for raw - Living food recipes by Diana Store
Met ingrediënten van de beste biologische kwaliteit kun je heerlijke rauwe en zuivelvrije dranken, kazen, patés, soepen, taarten en zelfs pizza en ijs maken. Een rauwe maaltijd kan zo simpel zijn als een schaal vers gemengd fruit, maar je kunt ook bewerkelijkere maaltijden bereiden zoals met de recepten hieronder. De beste recepten zijn vaak het resultaat van experimenteren. Daarom geef ik bij de recepten wat extra uitleg over een aantal basis-rawfood-bereidingstechnieken.

Met onderstaande recepten is een compleet menu samen te stellen, met voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. De hoeveelheden zijn afgestemd op 2 - 3 personen. Voor de recepten voor het hoofdgerecht heb ik me laten inspireren door de keuken van het restaurant Quintessence, een rawfood-restaurant in New York. Ik heb de recepten bewerkt aan de hand van de vaardigheden die ik heb opgedaan in de tijd dat ik werkte in de keuken van The Tree of Life Rejuvenation Centre in Arizona.

Als iemand wat geprobeerd heeft hoor ik het graag!!!
Naar boven
Laurette
Deelnemer-P

BerichtGeplaatst: ma dec 21, 2009 4:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hier op het forum staat nog informatie over de hennepzaadolie bij de topic chia-olie...helemaal vanonder...

http://www.ximenes.nl/forum/viewtopic.php?t=1053

ik vind het een hele mooi olie voor inwendig gebruik Wink
natur'elle
Deelnemer-P

BerichtGeplaatst: di dec 22, 2009 11:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik de olie enkel in salades....
Om te smeren heb ik heb nog nooit gebruikt....

ben benieuwd wat jouw resultaten zijn....
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Hét Aromatherapie forum forum index -> Basisoliën en maceraten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: