Hét Aromatherapie forum forum index Hét Aromatherapie forum
Welkom bij Hét Aromatherapie forum

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Hooikoorts

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Hét Aromatherapie forum forum index -> Gemmomaceraten.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sacha
Deelnemer-P

BerichtGeplaatst: zo mrt 07, 2010 11:28 am    Onderwerp: Hooikoorts Reageer met quote

Hai allemaal,

Het seizoen van hooikoorts komt er weer aan. Men voorspelt een mega hooikoorts golf, dus ik ben wat huiverig aan het worden.

Elk jaar heeft Mila mijn dochter hier super veel last van. Vorig jaar hebben we een kuur geprobeerd van wollige sneeuwbal - ribes nigrum - rozemarijn.
Het was wat beter, maar nog niet dat je zegt van wauw.

Zijn er nog mogelijkheden ?

groetjes
Sacha
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Olga
Administrator
Administrator

BerichtGeplaatst: zo mrt 07, 2010 9:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De dragoncapsules van Pranarom kunnen ook ingezet worden voor klachten van allergische aard.

Ik zou als ik jou was sowieso de ribers nigrum doorgebruiken, of ben je van plan alle gemmo's door te laten gebruiken?

Olga.
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Bekijk de homepage
Sacha
Deelnemer-P

BerichtGeplaatst: ma mrt 08, 2010 9:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hai Olga,

Die dragoncapsules kan dat ook voor kinderen (8 jaar) ?

We hebben vorig jaar een kuur gedaan met al die gemmo's die ik al noemde. Wij zijn na de kuur hiermee gestopt. Ik weet niet goed wat nu te doen ? Wat is wijsheid ?

Groetjes
Sacha
Naar boven
Sacha
Deelnemer-P

BerichtGeplaatst: di mrt 30, 2010 10:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nog iemand ideetjes over het bovenstaande. Het kind begint weer ontzettende last te hebben en krijgt weer de reguliere medicijnen (waar ik eigenlijk helemaal niet achter kan staan, maar je moet toch wat).

Ik vind het toch altijd makkelijker iemand anders hulp te bieden, dan voor mijn eigen kind. Ze staat toch veel te dichtbij.

Groetjes
Sacha
Naar boven
natur'elle
Deelnemer-P

BerichtGeplaatst: di mrt 30, 2010 9:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zwarte bes in gemmo....

je mag de dosis opvoeren en zelf terug bijsturen naar beneden...
Ik zette het in bij mijn zoontje toen hij 2 jaar was.... een dosis van 30 ( in een flesje water uit te drinken over de dag verspreid)
druppels klinkt hoog, maar is beter dan zyrtec of andere...

Ik vraag donderdag eens in de les. Daar kwam ter sprake dat er ook iets homeopatisch is dat bij bijna iedereen werkt tegen allergieën...

Ik hou je op de hoogte!
Sacha
Deelnemer-P

BerichtGeplaatst: wo mrt 31, 2010 7:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je wel, natur'elle

We zullen doorgaan met de ribes.

Groetjes
Sacha
Naar boven
levensboom
Administrator
Administrator

BerichtGeplaatst: di apr 06, 2010 1:37 pm    Onderwerp: hooikoorts Reageer met quote

Wat extra gedachten hieronder:

Buitengewoon effectief is ook:
Luffeel (fabrikant: Heel). Niet suf-makend anti-hooikoortsmiddel. In neusspray en tabletjes, homeopathie. Tabletjes: 3x daags 1-2 tabletjes opzuigen op schoon mondslijmvlies. Bij acute klachten mag een boosterdosis. Zie ook verpakking.
De spray kan je zo vaak je wilt inzetten.

Verder van zelfde fabrikant Oculoheel oogdruppels voor wanneer je veel last hebt van allergenen op de ogen. Mag ook bij lenzen, uniek.

Verdere tip:
Bescherm de ingang van je neus door wat Teunisbloem CO2 extract met neutrale creme te mengen 1:1 en met de pink aan de ingang van de neusgaten aan te brengen. Allergenen blijven daar in achter. Het teunisbloemextract ondersteunt de immuunfunctie van de slijmvliezen en helpt histaminereacties te verzachten. Voor het slapen gaan met een wattenstokje voorzichtig wegvegen. De volgende dag weer opnieuw aanbrengen.

Suiker uit de voeding bannen - de pest voor je immuunreacties.

Kiezelzuur in de voeding helpt slijmvliezen versterken. Kies voor brandnetel(thee/soep) en/of bamboescheuten. Lekker. Ook heermoes kan heel goed.

Groetjes,
Madeleine.
Naar boven
Sacha
Deelnemer-P

BerichtGeplaatst: di apr 06, 2010 2:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je wel Madeleine, voor je uitgebreide uitleg.

Nu heb ik nog een vraagje over de neusspray. Het is misschien een gekke vraag, maar sprayt die spray erg hard ? Ons dochtertje is echt gevoelig met sprays, druppeltjes in de neus dat gaat nog net, maar een spray kan soms echt een probleem zijn...... Maar ja dan kan ik altijd nog het teunisbloemectract in de neusgaten doen natuurlijk.

We gaan het echt uitproberen.....

Groetjes
Sacha
Naar boven
levensboom
Administrator
Administrator

BerichtGeplaatst: di apr 06, 2010 5:36 pm    Onderwerp: hooikoorts Reageer met quote

Hallo Sacha,

Het is een nevel, dus geen erg harde spray. Ik denk dat wanneer je het eerst laat zien (dus gewoon in de lucht) dat ze het gemakkelijker vindt. Ook kan het helpen wanneer ze voor de spiegel staat en de spray ziet sprayen in haar neus. Het geeft een gevoel van controle zeg maar.

Momenteel ben ik in Duitsland, maar mocht je interesse hebben in de teunisbloemolie met de creme dan kan ik je wel wat sturen na de 12e.

Groetjes,
Madeleine.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Hét Aromatherapie forum forum index -> Gemmomaceraten. Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: