| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Qwertu Deelnemer
|
Geplaatst: vr feb 05, 2010 8:05 pm Onderwerp: Overgangsklachten verzachten |
|
|
Hey,
Weten jullie een mooie combinatie oliën voor een 55- jarige vrouw die veel moeite heeft met de overgang (depressief, moe, beetje ziek/rillerig gevoel, lichtgeraakt, wat overspannen)? |
|
| Naar boven |
|
 |
Liesbeth Deelnemer-P

Geregistreerd op: 21-1-2007 Berichten: 2137 Woonplaats: Le Gosier, Guadeloupe (Fr.)
|
Geplaatst: vr feb 05, 2010 9:04 pm Onderwerp: |
|
|
Geen combi, gewoon rozenolie !
Ze moet zichzelf én haar lijf weer "lief" gaan vinden en dus zou ik er zeker Bachbloesems bij doen. _________________ Steun Action Espoir, binnenkort meer nieuws via een eigen website.
Reiki inwijdingen voor het goede doel. |
|
| Naar boven |
|
 |
Qwertu Deelnemer
|
Geplaatst: za feb 06, 2010 10:13 am Onderwerp: |
|
|
Echte rozenolie? Daar is mijn geldboom niet tegen bestand!
Zijn er ook goedkopere alternatieven misschien? |
|
| Naar boven |
|
 |
Liesbeth Deelnemer-P

Geregistreerd op: 21-1-2007 Berichten: 2137 Woonplaats: Le Gosier, Guadeloupe (Fr.)
|
Geplaatst: za feb 06, 2010 12:40 pm Onderwerp: |
|
|
Qwertu, rozenolie is miijn stokpaardje en inspiratie. los van het feit dat ik 'm zelf verkoop, en eventueel per druppel nog wel voor forumleden, is rozenolie ten onrechte vaak terzijde geschoven vanwege de prijs. de mijne is niet zo duur, en als je 'm energetisch gebruikt, of in een verdunning, dan kun je veel meer doen met je druppel rozenolie à ¤ 1,50 dan je denkt. Degenen die mijn rozenworkshop hebben gevolgd zullen je dat kunnen bevestigen.......
Met echte rozenolie kun je de mensen hun hart weer laten openen vol liefde voor zichzelf en de medemens.
Natuurlijk zijn er andere oliën die lekker zijn, en die kunnen heel goed voor haar zijn, maar voor dit speciale gevoel dat zij heeft, haar psychische toestand, daarvoor moet je echt naar mijn idee roos hebben.
Ik heb er veel ervaring mee, en het is niets voor niets dat ik besloten heb om dit voorjaar mijn parfum met roos op de markt te brengen. Aha, hoor ik vele oude bekenden denken.... Ja, het is zover, hij wordt bijna in produktie genomen, en ik moet nog even geduld hebben, maar dan is ie er dan eindelijk, en komt mijn project eindelijk tot realisatie. Het zal betaalbaar zijn, want ik wil dat veel mensen het zich kunnen veroorloven. _________________ Steun Action Espoir, binnenkort meer nieuws via een eigen website.
|
| Naar boven |
|
 |
Qwertu Deelnemer
|
Geplaatst: za feb 06, 2010 1:19 pm Onderwerp: |
|
|
Dank je Liesbeth voor je toevoeging.
Ik geloof meteen dat roos een waanzinnge werking heeft, maar ik heb echt mijn beperkingen momenteel qua financiën. |
|
| Naar boven |
|
 |
Liesbeth Deelnemer-P

|
Geplaatst: za feb 06, 2010 3:57 pm Onderwerp: |
|
|
Snap ik maar al te goed......beter dan je denkt misschien.
Maaar welke oliën heb je op voorraad waar ze uit zou kunnen kiezen. _________________ Steun Action Espoir, binnenkort meer nieuws via een eigen website.
|
| Naar boven |
|
 |
Qwertu Deelnemer
|
Geplaatst: za feb 06, 2010 5:14 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb bijvoorbeeld bergamot, geranium, kaneel, rozemarijn, lavendel, rozenhout, mandarijn, cipres, ceder, arve den, (zoete) sinaasappel, jeneverbes, ylang ylang, gember, citroen, marjolein etc.
Ik kan wel iets aankopen, maar momenteel geen dure oliën. |
|
| Naar boven |
|
 |
Laurette Deelnemer-P

|
Geplaatst: za feb 06, 2010 9:36 pm Onderwerp: |
|
|
De overgangs-of wisseljaren is de periode in het leven van de vrouw die valt tussen het einde van de geslachtsrijpheid en het volledige functieverlies van de eierstokken. Ongeveer middenin de overgangs-of wisseljaren ligt het moment dat de menstruatie ophoudt. Het lichaam is dan nog wel in staat tot voortplanting, maar menstruele bloedingen doen zich niet of nauwelijks meer voor. Daarna wordt de hormoonhuishouding langzaam maar zeker afgestemd op het niet meer vruchtbaar zijn.
Tijdens de overgang neemt de productie van oestrogeen van de eierstokken langzaam af. Naarmate de memopauze dichterbij komt worden er elke maand meer eicellen geactiveerd die maar even groeien en vervolgens verdwijnen. Dit als gevolg van de verminderde gevoeligheid van de follikels voor het follikelstimulerend hormoon (FSH). In de loop van dit proces ontstaat er tegenovergestelde toestand, want er wordt nu voortdurend oestrogeen gevormd, terwijl de eicellen zich niet ontwikkelen. Daardoor wordt ook de menstruatiecyclus onregelmatiger, volgen de menstruastiebloedingen elkaar steeds sneller op of blijft de menstruatie een tijdje weg. De ene keer verliest men veel mentruastiebloed en de andere keer weinig.
Zo’n anderhalf tot twee jaar nadat de menstruatie is weggebleven is er sprake van een goede hormoonbalans. Deze periode na de laatste menstruatie noemen we de postmemopauze. De hoeveelheid vrouwelijk hormoon die dan wordt geproduceerd is verminderd en de hoeveelheid mannelijk hormoon is verhoogd.
De gehele overgang duurt ongeveer vier jaar, maar sommige vrouwen hebben er wel acht jaar of langer last van. Één op de vijf vrouwen heeft zulke sterke overgansklachten dat de kwaliteit van het leven daardoor negatief wordt beïnvloed. Ook heeft één op de vijf vouwen helemaal geen last van overgangsklachten.
Het is bekend dat stress, hevige emoties en opwekkende middelen zoals koffie, alcohol en scherpe kruiden het krijgen van opvliegers kan stimuleren. Aanpassing van de leefwijze en het consumptiepatroon kan de klachten dan ook behoorlijk verminderen. Daarnaast kan in veel gevallen uitstekend gebruik gemaakt worden van aromatherapie wel de franse strekking van homeopatische en fytotherapeutische middelen. In de reguliere geneeskunde wordt bij ernstige overgangsklachten aan de patient een hormoonmiddel voorgeschreven.
Dus wat ik je kan aanraden is :
Anijs en scharlei zijn bij uitstek aanbevolen voor die problemen Dan spreek ik wel over inname van beide etherische oliën… ik zou zeggen vraag aan Olga de betreffend etherische olien want zij verkoopt etherische oliën van pranarôm dat weet je zeker dat je zuivere etherische hebt die je inwendig gaat gebruiken
*Pimpinella anisum( Anijs) is voor memopauze, prémenopauze, prementruele pijnen en ook voor onregelmatig menstruatsie. Er zit een inhoudstof in die het oestrogene beïnvloed.
*Salvia sclarea( Scharlei )werkt ook op het oestrogene en bij alle memopauze en menstruatie problemen.
Hoe ga je te werk als je in de memopauze zit en je het helemaal geen menstruatie meer :
Je begint met één van de twee etherische oliën in te nemen. Vb anijs start daarvan de 1st dag van de maand en zo neem je 3x daags 1 druppel in de volledige maand;als de maand om is begin je de volgende 1ste dag van de volgende maand met scharlei ook 3x daags 1 druppel in ook een volledige maand;en zo blijf je herhalen de éné maand anijs en de andere maand scharlei.
Volhouden is het grootste punt hiervan;heb hier al mooie resultaten meebehaald.
succes ! _________________ *Stralende groetjes Laurette** |
|
| Naar boven |
|
 |
Qwertu Deelnemer
|
Geplaatst: zo feb 07, 2010 8:17 pm Onderwerp: |
|
|
Wow, wat een uitgebreid antwoord. Dank je!
Ik ga het voorstellen aan de persoon en er werk van maken.
Dank je! |
|
| Naar boven |
|
 |
Brechtje Deelnemer

|
Geplaatst: vr feb 26, 2010 12:38 am Onderwerp: |
|
|
In de overgang ben ik nog lang niet, maar heb wel last van een onregelmatige cyclus. Ik maak lange dagen op mijn werk...loop stage...en soms wordt ik onverwacht ongesteld, soms zit er wel anderhalve maand tussen, soms drie weken. Niet erg prettig om steeds op je hoede te moeten zijn en altijd met tampons of maandverband te moeten lopen.
Nu las ik op dit forum dat rozenolie een goede e.o. is om een regelmatige cyclus te krijgen, klopt dat?
En waar kan ik goede rozenolie kopen, weten jullie dat? Ik heb niet zo heel veel geld, maar heb het er toch wel voor over. |
|
| Naar boven |
|
 |
Olga Administrator

Geregistreerd op: 21-1-2007 Berichten: 1462 Woonplaats: Lichtenvoorde
|
Geplaatst: vr feb 26, 2010 11:32 pm Onderwerp: |
|
|
Hoi Brechtje,
Rozenolie kun je bij Liesbeth verkrijgen. Stuur haar maar even een p.b., dan zal ze je precies uitleggen over hoe en wat. Ze heeft heerlijke olie uit Turkije. Ik heb hem zelf geroken en weet ook dat het een fantastische remedie is bij allerlei klachten op hte hormonale vlak is. _________________ www.kamille-en-co.nl
www.mijnwebwinkel.nl/winkel/kamille winkel in oprichting.
Olga.
Laatst aangepast door Olga op do mrt 04, 2010 7:41 pm, in totaal 2 keer bewerkt. |
|
| Naar boven |
|
 |
Laurette Deelnemer-P

|
Geplaatst: do mrt 04, 2010 4:48 pm Onderwerp: |
|
|
in de overgang moet je niet zitten... als je een onregelmatige menstruatie hebt dan kun je ook de anijs en scharlei gebruiken en dan komt die ook terug op normale wijze je begint in te nemen bij de eisprong 3x daags 1dr innemen 3 weken lang de week daarop neem je niks in, en dan herhaal de cyclus opnieuw, de één maand met anijs en de andere maand met scharlei dat naargelang de cyclus terug normaal is...dan is de prijs voor mij goedkoper dan roos als je kwaalgericht wilt streven...
en je kunt de olien nog voor iets anders gebruiken als alles terug normaal is...
succes ! _________________ *Stralende groetjes Laurette** |
|
| Naar boven |
|
 |
Liesbeth Deelnemer-P

|
Geplaatst: do mrt 04, 2010 6:11 pm Onderwerp: |
|
|
Roos neem je in dat geval niet in, beste Laurette........
De roos staat voor zoveel meer........ veel dames die in de overgang komen hebben vaak te maken met een meer complexere problematiek. In dat kader, en zeker samen met een psychotherapie oid, is roos mijns inziens dé aangewezen olie, het draait immers vaak om het thema liefde, of gebrek daaraan........ _________________ Steun Action Espoir, binnenkort meer nieuws via een eigen website.
|
| Naar boven |
|
 |
Laurette Deelnemer-P

|
Geplaatst: ma mrt 08, 2010 9:40 pm Onderwerp: |
|
|
| Liesbeth schreef: | | Roos neem je in dat geval niet in, beste Laurette....... |
dat weet ik nu ook wel hoor
Rozenolie werkt sterk antidepressief en zinnenprikkeld.
ze creeërt een warme, zachte atmosfeer, waarin mildheid, goedheid en begrip kunnen gedijen.
het hart kan zich openstellen voor de liefde tot de hele wereld en de eenheid van 'alles' dat is wordt ervaren.
maar vergeet ook niet de liefde naar jezelf toe !
irritaties verdwijnen en medeogen kan je de weg naar je hart vinden.
Roos werkt op de hartchakra
reguleert de menstruatie en al daar aanverbonden bijverschijnselen.
bij de overgang is het ook een hélé goede olie die ondersteuning geeft.
"Liefde voorbij alle grenzen" is de boodschap van roos  _________________ *Stralende groetjes Laurette** |
|
| Naar boven |
|
 |
|